Inspektor wojewódzki do spraw kontroli jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia WUW w Poznaniu nr ref. 41/15

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:

inspektor wojewódzki do spraw kontroli jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia WUW w Poznaniu nr ref. 41/15

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu:
al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań

Miejsce wykonywania pracy: Poznań

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • kontrola jakości działalności domów pomocy społecznej, jakości świadczonych usług, przestrzegania standardów, w tym standardów opieki i wychowania, a także zgodności zatrudnienia pracowników domów pomocy społecznej z wymaganymi kwalifikacjami
  • kontrola placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej, w zakresie standardów usług socjalno-bytowych i przestrzegania praw tych osób
  • kontrola jakości działalności środowiskowych domów samopomocy, ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz jakości świadczonych usług, przestrzegania standardów, a także zgodności zatrudnienia pracowników tych jednostek z wymaganymi kwalifikacjami
  • kontrola jakości działalności ośrodków pomocy społecznej i zgodności zatrudnienia pracowników tych jednostek z wymaganymi kwalifikacjami
  • współdziałanie z samorządem gminnym i powiatowym, zgromadzeniami zakonnymi oraz innymi podmiotami w zakresie wdrażania i utrzymania obowiązujących standardów oraz zapewnienia optymalnych warunków życia mieszkańcom jednostek organizacyjnych pomocy społecznej
  • rozpatrywanie skarg i wniosków, petycji oraz listów, a także udzielanie odpowiedzi na pytania obywateli, posłów, senatorów i instytucji dotyczące ustawy o pomocy społecznej w celu rozwiązywania bieżących problemów, a tym samym poprawy jakości działalności kontrolowanych jednostek
  • przygotowanie i aktualizacja informacji z zakresu pracy Oddziału zamieszczanych na stronie internetowej Urzędu
  • sporządzanie sprawozdawczości, na potrzeby Wydziału jak również innych jednostek oraz przekazywanie jej ministrowi właściwemu do spraw zabezpieczenia społecznego, w tym również w formie dokumentu elektronicznego z zastosowaniem systemu teleinformatycznego

Warunki pracy:

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
  • zadania wykonywane w siedzibie oraz poza siedzibą Urzędu (w kontrolowanych jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej)
  • praca związana z częstymi wyjazdami w teren skutkującymi przesunięciem czasu pracy
  • obsługa poczty oraz wykonywanie czynności archiwizacyjnych
  • konieczność poruszania się po Urzędzie w celu przekazania lub odebrania dokumentów

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

  • stanowisko pracy znajduje się na VIII piętrze budynku biurowego
  • budynek wyposażony w windy osobowe, klatka schodowa o szerokości 140 cm, korytarz biurowy o szerokości 200 cm
  • drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 70 cm
  • stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno - biurowych
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
  • pomieszczenia higieniczno-sanitarne w budynku nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych
  • budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych
     

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • n i e z b ę d n e
  • wykształcenie: wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe na kierunkach prawo, administracja, ekonomia, politologia o specjalności polityka społeczna lub profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia lub ukończone studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalna
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 5 lat doświadczenia zawodowego w pomocy społecznej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej
    • znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie pomocy społecznej, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o dostępie do informacji publicznej i ochronie danych osobowych oraz funkcjonowania administracji rządowej i samorządowej, kodeksu etyki
  • wymagania dodatkowe
    • doświadczenie w pracy w administracji publicznej
    • znajomość zagadnień z zakresu nauk społecznych i edukacyjnych, w tym w szczególności pracy socjalnej, pedagogiki, psychologii oraz gerontologii
    • znajomość ustawy o służbie cywilnej

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kopia dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego
  • kopia dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganej specjalizacji

Inne dokumenty i oświadczenia

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin składania dokumentów:

15-06-2015

Miejsce składania dokumentów:
Wielkopolski Urząd Wojewódzki
al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań
z podaniem w ofercie nr ref. 41/15
lub osobiście w Kancelarii Głównej Urzędu, bud. B, pok. 025-026
z podaniem w ofercie nr ref. 41/15

Inne informacje:

  • Osoba zatrudniona na ww. stanowisku, zgodnie z art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, nie może łączyć zatrudnienia w służbie cywilnej z mandatem radnego.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne.
  • Wzór wymaganych oświadczeń zamieszczony jest na stronie BIP WUW (https://www.poznan.uw.gov.pl/system/files/zalaczniki/oswiadczenie_do_nab...)
  • Oświadczenia należy opatrzyć odręcznym podpisem wraz z datą.
  • Kandydaci zakwalifikowani do kolejnych etapów naboru zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie, droga elektroniczną lub pocztową.
  • Wyniki naboru opublikowane będą po zakończeniu naboru w BIP KPRM, BIP WUW oraz w siedzibie Urzędu.
  • Oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zakończonego naboru.
  • Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 2500-2600 zł.
  • Dodatkowe informacje, w tym o kolejnych etapach naboru, można uzyskać pod nr tel. 61 854 19 91 oraz 61 854 11 87.
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Autor: Marcin Kowalski
Data utworzenia: 02.06.2015
Ostatnia aktualizacja: Dawid Politowski
Data aktualizacji: 10.01.2017 - 14:07