Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Ogłoszenie o naborze z dnia 30 sierpnia 2016 r.
WYMIAR ETATU: 1
STANOWISKA: 1
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy inspektor wojewódzki do spraw: obywatelstwa w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców WUW w Poznaniu nr ref. 95/16
ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
MIEJSCE WYKONYWANIA PRACY:
Poznań
Plac Wolności 17
ADRES URZĘDU:
Al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań
WARUNKI PRACY
- praca związana z obsługą klientów i poczty oraz wykonywaniem typowych prac administracyjno-biurowych z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
- stres związany z obsługą klientów zewnętrznych
- stanowisko znajduje się na I piętrze budynku biurowego,
- stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla takich stanowisk pracy,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę z koniecznością przemieszczania się po terenie urzędu w celu przekazania lub odebrania dokumentów
- klatka schodowa o szerokości 160 cm z poręczami, strome schody zabiegowe,
- drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 90 cm
- budynek oraz winda nie jest przystosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
- pomieszczenia higieniczno-sanitarne nie są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
ZAKRES ZADAŃ
- przyjmowanie wniosków, prowadzenie postępowań administracyjnych oraz przygotowywanie decyzji o stwierdzeniu posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego
- prowadzenie postępowań administracyjnych oraz sporządzanie opinii dotyczących przyjętych wniosków o nadanie obywatelstwa polskiego w celu przekazania ich wraz z zebraną dokumentacją Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej za pośrednictwem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
- przyjmowanie wniosków, prowadzenie postępowań wyjaśniających oraz przygotowywanie decyzji o uznaniu za obywatela polskiego
- przyjmowanie wniosków o wyrażenie zgody na zrzeczenie się obywatelstwa polskiego oraz sporządzanie do nich opinii w celu przekazania ich wraz z zebraną dokumentacją Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej za pośrednictwem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
- prowadzenie oraz aktualizacja rejestrów przyjętych wniosków w systemie informatycznym Pobyt, rejestrze elektronicznym wojewody i w formie papierowej
- udostępnianie danych i informacji przechowywanych w prowadzonych rejestrach upoważnionym organom
- przekazywanie danych niezbędnych do aktualizacji w rejestrze PESEL w zakresie nabycia obywatelstwa polskiego w drodze uznania za obywatela polskiego, potwierdzenia posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego
- sporządzanie okresowych sprawozdań i analiz dotyczących prowadzonych spraw
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
- doświadczenie zawodowe: 1 rok i 6 miesięcy w jednostkach sektora finansów publicznych
- znajomość przepisów z zakresu obywatelstwa, repatriacji, cudzoziemców, stanu cywilnego, ewidencji ludności, dowodów osobistych, paszportów (obecnie obowiązujących oraz wcześniejszych - od początku XX wieku)
- komunikatywna znajomość jednego języka obcego
- znajomość geografii politycznej oraz historii niezbędnej dla właściwej oceny sytuacji klienta
- znajomość kpa, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, przepisów ustawy o ochronie danych osobowych
- umiejętność stosowania prawa w praktyce
- dobra organizacja pracy
- umiejętność obsługi komputera
- komunikatywność, umiejętność argumentowania
- posiadanie obywatelstwa polskiego
- korzystanie z pełni praw publicznych
- nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyśle przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
- empatia
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych, łagodzenia postaw roszczeniowych
- asertywność, umiejętność przekonywania
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
Dokumenty należy złożyć do: 09 września 2016 r.
Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań
Kancelaria Główna Urzędu, bud. B, pok. 025-026
(z podaniem w ofercie nr ref. 95/16)
INNE INFORMACJE:
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- Osoba zatrudniona na ww. stanowisku, zgodnie z art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, nie może łączyć zatrudnienia w służbie cywilnej z mandatem radnego.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne.
- Wzór wymaganych oświadczeń zamieszczony jest na stronie BIP WUW (www.poznan.uw.gov.pl/system/files/zalaczniki/wzor_oswiadczenia_do_naboru...)
- Oświadczenia należy opatrzyć odręcznym podpisem wraz z datą.
- Kandydaci zakwalifikowani do kolejnych etapów naboru zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie, drogą elektroniczną lub pocztową.
- Wyniki naboru opublikowane będą po zakończeniu naboru w BIP KPRM, BIP WUW oraz w siedzibie Urzędu.
- Oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zakończenia naboru.
- Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 2400-2600 zł.
- Dodatkowe informacje, w tym o kolejnych etapach naboru, można uzyskać pod nr tel. 61 854 19 91, 61 854 11 87.
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.