Starszy specjalista do spraw powszechnego obowiązku obrony, administracyjnych i realizacji paszportów w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców WUW w Poznaniu – Delegatura w Koninie nr ref. 45/15

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów na stanowisko:

starszy specjalista do spraw powszechnego obowiązku obrony, administracyjnych i realizacji paszportów w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców WUW w Poznaniu – Delegatura w Koninie nr ref. 45/15

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

Liczba stanowisk pracy:  1

Adres urzędu:
al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań

Miejsce wykonywania pracy:
Al. 1 Maja 7
62-510 Konin

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przygotowanie i realizacja zadań związanych z rejestracją i kwalifikacją wojskową, w tym ustalanie składów komisji lekarskiej, plany pracy komisji, uczestnictwo w pracach Wojewódzkiej Komisji Lekarskiej w celu prawidłowego przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej;
  • przeprowadzanie kontroli jednostek samorządu terytorialnego w zakresie realizacji zadań zleconych dot. powszechnego obowiązku obrony; sporządzanie projektów wystąpień pokontrolnych;
  • rozpatrywanie odwołań od decyzji organów I instancji i przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych dotyczących uznania osoby, której doręczono kartę powołania do odbycia zasadniczej służby wojskowej oraz żołnierza odbywającego tę służbę za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny oraz sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny;
  • zapewnienie obsługi kancelaryjno – technicznej Stanowiska do Spraw Obywatelskich, w tym rejestrowanie korespondencji w elektronicznym systemie obiegu dokumentów WUWeu;
  • przyjmowanie dokumentów paszportowych przekazywanych pocztą specjalną, dołączanie wniosków paszportowych do paszportów, sprawdzanie i wpisywanie danych o paszporcie do wniosku po wydrukowaniu, układanie i przygotowywanie paszportów;
  • sprawdzanie zgodności danych osobowych i biometrycznych zawartych w paszporcie ze stanem faktycznym oraz aktualizacja ewidencji paszportowej;
  • przygotowywanie wniosków wraz ze stosownymi wykazami o nadanie medali „Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” i przekazywanie ich do Kancelarii Prezydenta RP oraz przekazywanie przyznanych medali poszczególnym jednostkom samorządu gminnego w celu ich wręczenia jubilatom;
  • zaopatrywanie organów gmin i Delegatury w formularze do komputerowego opracowania wniosków o wydanie dowodów osobistych (druki ścisłego zarachowania) oraz prowadzenie ewidencji ich dystrybucji.

Warunki pracy:

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz typowych urządzeń biurowych,
  • sprzęt dostosowany jest do wymagań, jaki powinien spełniać na takich stanowiskach pracy,
  • parametry środowiska pracy (oświetlenie, temperatura, hałas) w normie,
  • zadania wykonywane w siedzibie delegatury,
  • stres typowy związany z obsługą klientów zewnętrznych, wymagana komunikatywność,
  • zagrożenia biologiczne związane z bezpośrednim kontaktem z dokumentacją składaną przez klientów oraz z bezpośrednią rozmową z klientem.

Miejsce pracy:

  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację,
  • stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych,
  • stanowisko pracy znajduje się na I piętrze budynku biurowego,
  • budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych,
  • klatka schodowa o szerokości 150 cm z poręczami,
  • budynek jest wyposażony jest w dźwig osobowy,
  • korytarz biurowy o szerokości 190 cm,
  • drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 80 cm,
  • w budynku pomieszczenia higieniczno-sanitarnych nie są przystosowane są dla osób niepełnosprawnych na wózkach.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:

n i e z b ę d n e:

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata w pracy administracyjno-biurowej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość przepisów z zakresu powszechnego obowiązku obrony, oraz KPA,  dokumentów paszportowych, prawa o aktach stanu cywilnego
    • umiejętność rozwiązywania problemów,
    • dobra organizacja pracy,
    • umiejętność współpracy z klientem wewnętrznym i zewnętrznym,
    • umiejętność obsługi komputera (pakiet Office).

wymagania dodatkowe:

  • umiejętność radzenia sobie ze stresem,
  • umiejętność udzielania jasnych i precyzyjnych informacji,
  • efektywna komunikacja,
  • asertywność.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • kopia dokumentów potwierdzających posiadanie doświadczenia zawodowego.

Inne dokumenty i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu, w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów.

Termin składania dokumentów: 2 lipca 2015 r.

Miejsce składania dokumentów:
Wielkopolski Urząd Wojewódzki
al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań
z podaniem w ofercie nr ref. 45/15
lub osobiście w Kancelarii Głównej Urzędu, bud. B, pok. 025-026
z podaniem w ofercie nr ref. 45/15

Inne informacje:

  1. Osoba zatrudniona na ww. stanowisku, zgodnie z art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, nie może łączyć zatrudnienia w służbie cywilnej z mandatem radnego.
  2. Do składania ofert zachęcamy osoby niepełnosprawne.
  3. Wzór wymaganych oświadczeń zamieszczony jest na stronie BIP WUW (https://www.poznan.uw.gov.pl/system/files/zalaczniki/wzor_oswiadczenia_d...).
  4. Oświadczenia należy opatrzyć odręcznym podpisem wraz z datą.
  5. Kandydaci zakwalifikowani do kolejnych etapów naboru zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie, drogą elektroniczną lub pocztową.
  6. Wyniki naboru opublikowane będą po zakończeniu naboru w BIP KPRM, BIP WUW oraz w siedzibie Urzędu.
  7. Oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zakończenia naboru.
  8. Dodatkowe informacje, w tym o kolejnych etapach naboru, można uzyskać pod numerem tel. 61 854 11 87 lub 61 854 19 91.
  9. Proponowane wynagrodzenie: 2800-3000 zł.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Autor: Marcin Kowalski
Data utworzenia: 16.06.2015
Ostatnia aktualizacja: Dawid Politowski
Data aktualizacji: 10.01.2017 - 14:07