Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
referent prawny do spraw prowadzenia postępowań administracyjnych z zakresu wywłaszczeń i odszkodowań w Wydziale Skarbu Państwa i Nieruchomości WUW w Poznaniu nr ref. 39/16
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 2
Adres urzędu:
al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań
Miejsce wykonywania pracy:
Poznań
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia odszkodowania z tytułu wywłaszczenia lub przejęcia z mocy prawa nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa lub jednostek samorządu teryt. na podstawie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi, decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz o ustaleniu lokalizacji innych inwestycji, w których właściwość wojewody wynika z przepisów odrębnych
- prowadzenie spraw dotyczących wywłaszczania nieruchomości i odszkodowań z tego tytułu pod autostrady płatne i drogi krajowe oraz pod realizację innych inwestycji, w których właściwość wojewody wynika z przepisów odrębnych, łącznie z przygotowaniem stosownych decyzji administracyjnych
- prowadzenie spraw dotyczących niezwłocznego zajęcia nieruchomości pod autostrady płatne, drogi krajowe i wojewódzkie oraz pod realizację innych inwestycji, w których właściwość wojewody wynika z przepisów odrębnych, łącznie z przygotowaniem stosownych decyzji administracyjnych
- rozpatrywanie odwołań od decyzji ustalających odszkodowanie z tytułu wywłaszczenia lub przejęcia z mocy prawa nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa lub jedn. samorządu teryt. na podstawie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi, decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz o ustaleniu lokalizacji innych inwestycji, w których właściwość wojewody wynika z przepisów odrębnych
- przygotowywanie dla rzeczoznawców majątkowych umów o dokonanie wyceny wywłaszczonej lub przejętej z mocy prawa nieruchomości oraz o dokonanie innych wycen w zakresie właściwości oddziału, a następnie przygotowanie niezbędnych dokumentów do wypłaty wynagrodzenia za wykonanie tych umów
- prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem na przejętych nieruchomościach prawa trwałego zarządu na rzecz właściwego zarządcy drogi lub innego właściwego podmiotu
- prowadzenie spraw dot. ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości w zakresie realizacji inwestycji celu publicznego, w tym związanych z ustaleniem odszkodowania za szkody powstałe w zw. z tym ograniczeniem, łącznie z przygotowaniem stosownych decyzji adm.
- przygotowywanie odpowiedzi na skargi i wnioski oraz informacji i sprawozdań dot. spraw należących do zakresu działania oddziału
Warunki pracy:
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
- zadania wykonywane w siedzibie oraz poza siedzibą Urzędu
- konieczność poruszania się po terenie urzędu w celu przekazania lub odebrania dokumentów
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- stanowisko pracy znajduje się na IX piętrze budynku biurowego
- budynek wyposażony w windy osobowe, klatka schodowa o szerokości 140 cm, korytarz biurowy o szerokości 200 cm
- drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 70 cm
- stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
- część pomieszczeń higieniczno-sanitarnych w budynku przystosowana dla osób niepełnosprawnych
- budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
n i e z b ę d n e :
- wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej
pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość przepisów dotyczących nieruchomości (w tym już nieobowiązujących), w szczególności Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu cywilnego, ustawy o gospodarce nieruchomościami, o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości, o księgach wieczystych i hipotece, o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
- znajomość ustaw dotyczących struktury i kompetencji organów władzy publicznej
- umiejętność analitycznego myślenia
- umiejętność poruszania się w często zmieniających się przepisach prawa
- umiejętność kreatywnego myślenia
- samodzielność
- umiejętność obsługi komputera (MS Word, program LEX)
wymagania dodatkowe:
- umiejętność rozwiązywania problemów
- dobra organizacja pracy
- umiejętność współpracy z klientem zewnętrznym i wewnętrznym
- asertywność i umiejętność przekonywania
- radzenie sobie ze stresem
- dostosowywanie się do zmian
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- kopia dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego
Inne dokumenty i oświadczenia:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Termin składania dokumentów:
19-05-2016
Miejsce składania dokumentów:
Wielkopolski Urząd Wojewódzki
al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań
z podaniem w ofercie nr ref. 39/16
lub osobiście w Kancelarii Głównej Urzędu, bud. B, pok. 025-026 z podaniem w ofercie nr ref. 39/16
Inne informacje:
- Osoba zatrudniona na ww. stanowisku, zgodnie z art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, nie może łączyć zatrudnienia w służbie cywilnej z mandatem radnego.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne.
- Wzór wymaganych oświadczeń zamieszczony jest na stronie BIP WUW (www.poznan.uw.gov.pl/system/files/zalaczniki/wzor_oswiadczenia_do_naboru...)
- Oświadczenia należy opatrzyć odręcznym podpisem wraz z datą.
- Kandydaci zakwalifikowani do kolejnych etapów naboru zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie, drogą elektroniczną lub pocztową.
- Wyniki naboru opublikowane będą po zakończeniu naboru w BIP KPRM, BIP WUW oraz w siedzibie Urzędu.
- Oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zakończenia naboru.
- Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 2300-2500 zł.
- Dodatkowe informacje, w tym o kolejnych etapach naboru, można uzyskać pod nr tel. 61 854 19 91, 61 854 11 87.
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.