Z przyczyn niezależnych od Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego do odwołania nie ma możliwości dokonywania płatności kartą płatniczą przy ubieganiu się o wydanie paszportu. Opłatę należy uiścić przelewem na konto Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu nr 70101014690000392231000000.
W związku z sytuacją epidemiczną na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej wprowadzone zostały ograniczenia w funkcjonowaniu Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu.
- W Oddziale Paszportów w Poznaniu, Kaliszu, Koninie, Lesznie i Pile do odwołania przyjmowani są klienci w celu złożenia wniosku o dokument paszportowy i odbioru paszportu posiadający internetową rezerwację wizyty lub po ustaleniu terminu wizyty drogą telefoniczną.
- W Terenowym Punkcie Paszportowym w Gnieźnie, Nowym Tomyślu, Ostrowie Wielkopolskim, Szamotułach i Środzie Wielkopolskiej do odwołania przyjmowani są klienci w celu złożenia wniosku o dokument paszportowy i odbioru paszportu po ustaleniu terminu wizyty drogą telefoniczną.
- W celu ustalenia terminu wizyty paszportowej do dyspozycji pozostają następujące numery telefonów:
- Poznań: 61 854 10 16, 61 854 10 51,
- Kalisz: 62 760 83 18,
- Konin: 63 247 77 29,
- Leszno: 65 511 82 13,
- Piła: 67 211 89 05,
- Gniezno: 61 424 66 30,
- Nowy Tomyśl: 61 442 67 60,
- Ostrów Wielkopolski: 62 737 84 78,
- Szamotuły: 61 292 55 46,
- Środa Wielkopolska: 61 854 14 99.
- W przypadku trudności w uzyskaniu połączenia telefonicznego możliwy jest kontakt drogą elektroniczną:
- Poznań, Gniezno, Nowy Tomyśl, Szamotuły i Środa Wielkopolska: paszport@poznan.uw.gov.pl,
- Kalisz i Ostrów Wielkopolski: paszporty.kalisz@poznan.uw.gov.pl,
- Konin: paszporty.konin@poznan.uw.gov.pl,
- Leszno: paszporty.leszno@poznan.uw.gov.pl,
- Piła: paszporty.pila@poznan.uw.gov.pl.
- Klienci przyjmowani są w dni robocze:
- w Oddziale Paszportów w Poznaniu: od godz. 7.30 do godz. 17.45,
- w Oddziale Paszportów w Kaliszu, Koninie, Lesznie i Pile oraz w Terenowych Punktach Paszportowych w Gnieźnie, Nowym Tomyślu, Ostrowie Wielkopolskim, Szamotułach i Środzie Wielkopolskiej: w godzinach standardowych.
/10.02.2021 r./
W czasie obowiązywania na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii otrzymane powiadomienie sms lub e-mail informujące o gotowości paszportu do odbioru traktować należy jako informację o przyjęciu dokumentu na stan lokalizacji paszportowej, w której złożony został wniosek o jego wydanie.
Paszport można odebrać na zasadach określonych w komunikacie o ograniczeniach w funkcjonowaniu Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu.
W salach obsługi klientów w sprawach paszportowych obowiązuje całkowity zakaz korzystania z telefonów komórkowych.
Sala obsługi klientów w Oddziale Paszportów w Poznaniu podlega monitoringowi wizyjnemu.