Paszporty - komunikaty

W związku z sytuacją epidemiczną na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej wprowadzone zostały ograniczenia w funkcjonowaniu Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu. 

  1. W Oddziale Paszportów w Poznaniu, Kaliszu, Koninie, Lesznie i Pile do odwołania przyjmowani są klienci w celu złożenia wniosku o dokument paszportowy i odbioru paszportu posiadający internetową rezerwację wizyty lub po ustaleniu terminu wizyty drogą telefoniczną.
  2. W Terenowym Punkcie Paszportowym w Gnieźnie, Nowym Tomyślu, Ostrowie Wielkopolskim, Szamotułach i Środzie Wielkopolskiej do odwołania przyjmowani są klienci w celu złożenia wniosku o dokument paszportowy i odbioru paszportu po ustaleniu terminu wizyty drogą telefoniczną.
  3. W celu ustalenia terminu wizyty paszportowej do dyspozycji pozostają następujące numery telefonów:
    • Poznań: 61 854 10 16, 61 854 10 51,
    • Kalisz: 62 760 83 18,
    • Konin: 63 247 77 29,
    • Leszno: 65 511 82 13,
    • Piła: 67 211 89 05,
    • Gniezno: 61 424 66 30,
    • Nowy Tomyśl: 61 442 67 60,
    • Ostrów Wielkopolski: 61 854 10 86,
    • Szamotuły: 61 292 55 46,
    • Środa Wielkopolska: 61 854 14 99.
  4. W przypadku trudności w uzyskaniu połączenia telefonicznego możliwy jest kontakt drogą elektroniczną:
  5. Klienci przyjmowani są w dni robocze: 
    • w Oddziale Paszportów w Poznaniu: od godz. 7.30 do godz. 17.45,
    • w Oddziale Paszportów w Kaliszu, Koninie, Lesznie i Pile oraz w Terenowych Punktach Paszportowych w Gnieźnie, Nowym Tomyślu, Ostrowie Wielkopolskim, Szamotułach i Środzie Wielkopolskiej: w godzinach standardowych.

W czasie obowiązywania na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii otrzymane powiadomienie sms lub e-mail informujące o gotowości paszportu do odbioru traktować należy jako informację o przyjęciu dokumentu na stan lokalizacji paszportowej, w której złożony został wniosek o jego wydanie.
Paszport można odebrać na zasadach określonych w komunikacie o ograniczeniach w funkcjonowaniu Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu.

We wszystkie soboty lipca br. klienci oddziału paszportowego przy ul. ks. J. Wujka 1 w Poznaniu oraz delegatury Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kaliszu będą obsługiwani dodatkowo w godz. 7.30-15.00.

Z uwagi na zaobserwowane niewykorzystywanie przez klientów wizyt paszportowych rezerwowanych internetowo, wszystkie wizyty sobotnie podlegają rezerwacji telefonicznej w dni robocze od poniedziałku do piątku pod wskazanymi poniżej numerami telefonów:

  1. Oddział Paszportów, ul. ks. J. Wujka 1 w Poznaniu (tel.: 61 854 10 16, 61 854 10 51),
  2. Delegatura Urzędu w Kaliszu (tel.: 62 760 83 18).

W pozostałych lokalizacjach, z zachowaniem reżimu sanitarnego, klienci obsługiwani są w następujące soboty w godz. 7.30 – 15.00:

  1. Delegatura Urzędu w Pile - 10, 17, 24 lipca 2021 r. (tel.: 67 211 89 05)
  2. Delegatura Urzędu w Lesznie - 3, 10, 17 lipca 2021 r. (tel.: 65 511 82 13)
  3. Delegatura Urzędu w Koninie - 3, 10, 17 lipca 2021 r. (tel.: 63 247 77 29)
  4. Terenowy Punkt Paszportowy w Gnieźnie - 3, 10, 17 lipca 2021 r. (tel.: 61 424 66 30)
  5. Terenowy Punkt Paszportowy w Środzie Wlkp. - 3, 17, 31 lipca 2021 r. (tel.: 61 854 14 99)
  6. Terenowy Punt Paszportowy w Szamotułach - 3, 17, 31 lipca 2021 r. (tel.: 61 292 55 46)

W przypadku trudności w uzyskaniu połączenia telefonicznego możliwy jest kontakt drogą elektroniczną:

  1. Poznań, Gniezno, Szamotuły i Środa Wielkopolska: paszport@poznan.uw.gov.pl,
  2. Kalisz: paszporty.kalisz@poznan.uw.gov.pl,
  3. Konin: paszporty.konin@poznan.uw.gov.pl,
  4. Leszno: paszporty.leszno@poznan.uw.gov.pl,
  5. Piła: paszporty.pila@poznan.uw.gov.pl.

Już od 1 stycznia 2021 r. klienci w oddziale paszportów w Poznaniu obsługiwani są w dni powszednie w wydłużonych godzinach, tj. w dni robocze od godz. 7.30 do godz. 17.45. Jest to obsługa dwuzmianowa. W czerwcu, oprócz wydłużenia godzin pracy, uruchomione także zostały dla klientów wnioskujących o paszport wolne soboty.

Klienci rezygnujący z zarezerwowanej uprzednio wizyty paszportowej proszeni są o odwołanie wizyty tą samą drogą, którą dokonali jej rezerwacji. Zwolnione terminy są ponownie udostępniane pozostałym chętnym.

Wszyscy klienci Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego obsługiwani są z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego.

W salach obsługi klientów w sprawach paszportowych obowiązuje całkowity zakaz korzystania z telefonów komórkowych.

Sala obsługi klientów w Oddziale Paszportów w Poznaniu podlega  monitoringowi wizyjnemu (147,54 KB)

Autor: Karolina Ignac, Anna Mistrzak
Data utworzenia: 08.04.2020
Osoba publikująca: Karina Michalak
Data publikacji: 08.04.2020 - 11:08
Ostatnia aktualizacja: Barbara Pietrzyk
Data aktualizacji: 16.07.2021 - 08:25