Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Dyrektor Generalny
poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
referent do spraw obsługi Terenowych Punktów Paszportowych w sprawach paszportowych w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców WUW w Poznaniu nr ref. 51/15
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań
Miejsce wykonywania pracy:
pl. Wolności 17
61-739 Poznań
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- przyjmowanie poczty specjalnej z Terenowych Punktów Paszportowych w Gnieźnie, Nowym Tomyślu i Szamotułach w celu realizacji dokumentów paszportowych na podstawie przyjętych wniosków
- sprawdzanie prawidłowości wypełnienia wniosku o wydanie dokumentu paszportowego, poprawności wniesionej opłaty oraz dokonywanie analizy załączonych dokumentów
- prowadzenie postępowań w sprawach źle przyjętego wniosku o wydanie dokumentu paszportowego lub braku wymaganych dokumentów niezbędnych do wydania paszportu
- weryfikacja danych osobowych zawartych we wnioskach paszportowych z danymi znajdującymi się w CEWiUP i komputerowej kartotece paszportowej, sprawdzanie poprawności przyjęcia wniosku, akceptacja i zatwierdzanie wniosków w celu przekazania do produkcji (druku) w SCPD
- przygotowywanie pism pod podpis kierownika w celu przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego w sprawach dotyczących niezgodności danych zawartych we wniosku paszportowym z danymi zawartymi w CEWiUP i kartotece paszportowej oraz sprawdzanie danych osobowych i paszportowych
- sprawdzanie poprawności wydrukowanych dokumentów paszportowych pod kątem zgodności danych osobowych oraz stanu technicznego dokumentu
- potwierdzanie wpływu opłat paszportowych dokonanych za pośrednictwem Internetu
- wysyłanie poczty specjalnej do Terenowych Punktów Paszportowych w Gnieźnie, Nowym Tomyślu i Szamotułach w celu przekazania gotowych dokumentów paszportowych do wydania; przygotowywanie akt zgromadzonych na stanowisku pracy w celu przekazania do archiwum zakładowego
Warunki pracy:
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
- zadania wykonywane w siedzibie oraz poza siedzibą Urzędu
- konieczność poruszania się po terenie urzędu w celu przekazania lub odebrania dokumentów
- obsługa klientów, poczty oraz wykonywanie czynności archiwizacyjnych
- stres typowy związany z obsługą klientów zewnętrznych w szczególności w okresie nasilenia składania wniosków paszportowych, wymagana komunikatywność i asertywność
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- stanowisko pracy znajduje się na II piętrze budynku czteropiętrowego
- stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla takich stanowisk pracy
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę z koniecznością przemieszczania się po wymaganą dokumentację
- budynek oraz winda nie są przystosowane dla osób na wózkach inwalidzkich; możliwe wejście klatką schodową o szerokości 160 cm z poręczami po stromych schodach zabiegowych
- wejście do pomieszczeń biurowych bezpośrednio z klatki schodowej
- drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 90 cm
- pomieszczenia higieniczno-sanitarne w budynku nie przystosowane dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: średnie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość przepisów z zakresu dokumentów paszportowych, postępowania administracyjnego
- znajomość ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o informacjach niejawnych
- znajomość Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego
- znajomość ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, o ewidencji ludności i dowodach osobistych, zmianie imienia i nazwiska
- umiejętność formułowania jasnych i zwięzłych informacji
- dobra organizacja pracy własnej
- umiejętność radzenia sobie ze stresem
- umiejętność obsługi komputera
- umiejętność pracy z klientem oraz pracy w zepole
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- kopia dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego
Inne dokumenty i oświadczenia
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Termin składania dokumentów: 23-07-2015
Miejsce składania dokumentów:
Wielkopolski Urząd Wojewódzki
al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań
z podaniem w ofercie nr ref. 51/15
lub osobiście w Kancelarii Głównej Urzędu, bud. B, pok. 025
z podaniem w ofercie nr ref. 51/15
Inne informacje:
- Osoba zatrudniona na ww. stanowisku, zgodnie z art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, nie może łączyć zatrudnienia w służbie cywilnej z mandatem radnego.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne.
- Wzór wymaganych oświadczeń zamieszczony jest na stronie BIP WUW (www.poznan.uw.gov.pl/system/files/zalaczniki/wzor_oswiadczenia_do_naboru...)
- Oświadczenia należy opatrzyć odręcznym podpisem wraz z datą.
- Kandydaci zakwalifikowani do kolejnych etapów naboru zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie, drogą elektroniczną lub pocztową.
- Wyniki naboru opublikowane będą po zakończeniu naboru w BIP KPRM, BIP WUW oraz w siedzibie Urzędu.
- Oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zakończenia naboru.
- Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 2000-2200 zł.
- Dodatkowe informacje, w tym o kolejnych etapach naboru, można uzyskać pod nr tel. 61 854 19 91.
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.