Referent do spraw obsługi Terenowych Punktów Paszportowych w sprawach paszportowych w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców WUW w Poznaniu nr ref. 51/15

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Dyrektor Generalny
poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:

referent do spraw obsługi Terenowych Punktów Paszportowych w sprawach paszportowych w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców WUW w Poznaniu nr ref. 51/15

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu
al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań

Miejsce wykonywania pracy:
pl. Wolności 17
61-739 Poznań

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przyjmowanie poczty specjalnej z Terenowych Punktów Paszportowych w Gnieźnie, Nowym Tomyślu i Szamotułach w celu realizacji dokumentów paszportowych na podstawie przyjętych wniosków
  • sprawdzanie prawidłowości wypełnienia wniosku o wydanie dokumentu paszportowego, poprawności wniesionej opłaty oraz dokonywanie analizy załączonych dokumentów
  • prowadzenie postępowań w sprawach źle przyjętego wniosku o wydanie dokumentu paszportowego lub braku wymaganych dokumentów niezbędnych do wydania paszportu
  • weryfikacja danych osobowych zawartych we wnioskach paszportowych z danymi znajdującymi się w CEWiUP i komputerowej kartotece paszportowej, sprawdzanie poprawności przyjęcia wniosku, akceptacja i zatwierdzanie wniosków w celu przekazania do produkcji (druku) w SCPD
  • przygotowywanie pism pod podpis kierownika w celu przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego w sprawach dotyczących niezgodności danych zawartych we wniosku paszportowym z danymi zawartymi w CEWiUP i kartotece paszportowej oraz sprawdzanie danych osobowych i paszportowych
  • sprawdzanie poprawności wydrukowanych dokumentów paszportowych pod kątem zgodności danych osobowych oraz stanu technicznego dokumentu
  • potwierdzanie wpływu opłat paszportowych dokonanych za pośrednictwem Internetu
  • wysyłanie poczty specjalnej do Terenowych Punktów Paszportowych w Gnieźnie, Nowym Tomyślu i Szamotułach w celu przekazania gotowych dokumentów paszportowych do wydania; przygotowywanie akt zgromadzonych na stanowisku pracy w celu przekazania do archiwum zakładowego

Warunki pracy:

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
  • zadania wykonywane w siedzibie oraz poza siedzibą Urzędu
  • konieczność poruszania się po terenie urzędu w celu przekazania lub odebrania dokumentów
  • obsługa klientów, poczty oraz wykonywanie czynności archiwizacyjnych
  • stres typowy związany z obsługą klientów zewnętrznych w szczególności w okresie nasilenia składania wniosków paszportowych, wymagana komunikatywność i asertywność

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

  • stanowisko pracy znajduje się na II piętrze budynku czteropiętrowego
  • stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla takich stanowisk pracy
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę z koniecznością przemieszczania się po wymaganą dokumentację
  • budynek oraz winda nie są przystosowane dla osób na wózkach inwalidzkich; możliwe wejście klatką schodową o szerokości 160 cm z poręczami po stromych schodach zabiegowych
  • wejście do pomieszczeń biurowych bezpośrednio z klatki schodowej
  • drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 90 cm
  • pomieszczenia higieniczno-sanitarne w budynku nie przystosowane dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e

  • wykształcenie: średnie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
  • znajomość przepisów z zakresu dokumentów paszportowych, postępowania administracyjnego
  • znajomość ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o informacjach niejawnych
  • znajomość Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego
  • znajomość ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, o ewidencji ludności i dowodach osobistych, zmianie imienia i nazwiska
  • umiejętność formułowania jasnych i zwięzłych informacji
  • dobra organizacja pracy własnej
  • umiejętność radzenia sobie ze stresem
  • umiejętność obsługi komputera
  • umiejętność pracy z klientem oraz pracy w zepole

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • kopia dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego

Inne dokumenty i oświadczenia

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin składania dokumentów: 23-07-2015

Miejsce składania dokumentów:
Wielkopolski Urząd Wojewódzki
al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań
z podaniem w ofercie nr ref. 51/15
lub osobiście w Kancelarii Głównej Urzędu, bud. B, pok. 025
z podaniem w ofercie nr ref. 51/15

Inne informacje:

  • Osoba zatrudniona na ww. stanowisku, zgodnie z art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, nie może łączyć zatrudnienia w służbie cywilnej z mandatem radnego.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne.
  • Wzór wymaganych oświadczeń zamieszczony jest na stronie BIP WUW (www.poznan.uw.gov.pl/system/files/zalaczniki/wzor_oswiadczenia_do_naboru...)
  • Oświadczenia należy opatrzyć odręcznym podpisem wraz z datą.
  • Kandydaci zakwalifikowani do kolejnych etapów naboru zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie, drogą elektroniczną lub pocztową.
  • Wyniki naboru opublikowane będą po zakończeniu naboru w BIP KPRM, BIP WUW oraz w siedzibie Urzędu.
  • Oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zakończenia naboru.
  • Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 2000-2200 zł.
  • Dodatkowe informacje, w tym o kolejnych etapach naboru, można uzyskać pod nr tel. 61 854 19 91.
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Autor: Marcin Kowalski
Data utworzenia: 10.07.2015
Ostatnia aktualizacja: Dawid Politowski
Data aktualizacji: 10.01.2017 - 14:07