Komu może zostać wydany drugi paszport?
- Tej samej osobie może zostać wydany drugi paszport, ważny przez 3 lata od daty jego wydania, w wyjątkowych przypadkach, w szczególności uzasadnionych:
- względami ochrony jej życia i zdrowia,
- poważnymi trudnościami w prowadzeniu przez nią działalności humanitarnej lub zawodowej,
- posiadaniem w paszporcie wiz lub pieczęci potwierdzających przekraczanie granicy państw lub pobyt na ich terytorium, uniemożliwiających lub znacznie utrudniających jej wjazd na terytorium innego państwa,
- względami bezpieczeństwa państwa.
- Wyżej określone okoliczności winny zostać uprawdopodobnione.
- Wydanie drugiego paszportu ze względu na bezpieczeństwo państwa wymaga uzyskania przez organ paszportowy pozytywnej opinii Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Jak mogę złożyć wniosek o drugi paszport?
- Obowiązują standardowe procedury składana wniosku o paszport, przy czym w województwie wielkopolskim wniosek o drugi paszport złożyć można w Oddziale Paszportów w Poznaniu, Kaliszu, Koninie, Lesznie oraz w Pile.
- Do wniosku o drugi paszport poza dokumentami wymaganymi w procedurze składania wniosku o paszport należy załączyć dokumenty potwierdzające wystąpienie sytuacji uzasadniającej wydanie drugiego paszportu, tj. potwierdzające wystąpienie okoliczności określanych jako wyjątkowy przypadek.
- Opłata za wydanie drugiego paszportu wynosi 280 zł. Po złożeniu wniosku o dokument paszportowy wniesiona opłata nie podlega zwrotowi.
Autor:
Data utworzenia: 08.11.2022
Osoba publikująca: Karina Michalak
Data publikacji: 08.11.2022 - 10:20
Ostatnia aktualizacja: Barbara Pietrzyk
Data aktualizacji: 15.11.2022 - 11:17