Premier Mateusz Morawiecki: Chcemy wspierać polską branżę gamingową

Treść archiwalna

- Wykorzystajmy tę wielką cyfrową rewolucję, która jest przed nami, dla rozwoju naszej gospodarki - powiedział premier Mateusz Morawiecki podczas targów Poznań Game Arena.

W trakcie wizyty w stolicy Wielkopolski premier zapowiedział rządowe programy wsparcia dla branży komputerowej, które obejmą zarówno prototypy, eksport oraz kształcenie przyszłych designerów na poziomie średnim i wyższym. Wspólnie z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego przygotowany został specjalny fundusz dla firm komputerowych, które w swojej działalności będę promować polską historię i kulturę. Szef rządu zaznaczył, że poprzez pop kulturę najlepiej jest promować kulturę kraju.

Premier ogłosił również plany zbudowania areny treningowej dla firm gamingowych jako miejsca wymiany doświadczeń, wiedzy oraz tworzenia nowych rozwiązań komputerowych. Jak dodał, będzie to miejsce, z którego korzystać będą zarówno małe, jak i większe firmy. - Chcemy pomóc polskiej branży gamingowej, która odnosi ogromne sukcesy i jest inspiracją dla innych - podkreślił Mateusz Morawiecki.

W trakcie zwiedzania targów Poznań Game Arena, premier Mateusz Morawiecki odwiedził między innymi stoisko promocyjne gry komputerowej "Ku zwycięstwu", zrealizowanej w ramach rządowego programu "Niepodległa" przez grupę studentów i studentek Wydziału Historycznego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wsparcie merytoryczne i fachową pomoc otrzymali od dr Magdaleny Biniaś-Szkopek, która jest pracownikiem Wydziału Historycznego oraz Biblioteki Kórnickiej Polskiej Akademii Nauk. Dzięki pomocy Fundacji Zakłady Kórnickie i wojewodzie wielkopolskiemu Zbigniewowi Hoffmannowi projekt zarządzany przez historyka dr Marka Przybylskiego dofinansowany został z rządowego programu "Niepodległa".

"Ku zwycięstwu" to projekt prostej bezpłatnej gry komputerowej, opierający się na technologii 2D na silniku Construct 2. Jest to przygodowa gra akcji o rysunkowej oprawie graficznej. W grze będą się znajdować zarówno elementy zręcznościowe, jak i przygodowe dopasowane do danego etapu gry. Fabuła opiera się na autentycznych wydarzeniach historycznych, w których udział bierze postać fikcyjnego bohatera. Fabuła gry została osadzona na przełomie XIX oraz XX wieku. Tytuł prezentuje odbiorcy wydarzenia, które doprowadziły do przyłączenia się Wielkopolski do odrodzonego państwa polskiego w 1919 roku. Ukazany zostanie również ważny, choć zapomniany przez szerokie grono ludzi, udział rodziny Zamoyskich (właścicieli ogromnych majątków w zaborach pruskimi austriackim w tym Kórnika i Zakopanego) podczas I wojny światowej oraz w Powstaniu Wielkopolskim.

Autor: Tomasz Stube
Data utworzenia: 12.10.2018
Ostatnia aktualizacja: Anna Czuchra
Data aktualizacji: 23.10.2018 - 11:45